KNVB regio West 1 en 2
433Magazine is een tijdschrift in print en online met al hét voetbalnieuws uit uw regio.
Nieuws
Beeldmerk 433Magazine
Uit de regio

De slotdag van HBC in Albufeira

Aan alles komt een eind, zo ook aan vier prachtige dagen in Portugal. Het wordt saai, maar ook vandaag was het weer een mooie zonnige en warme dag.

Gisterenavond was het eindfeest van de Algarve Cup in de oude binnenstad van Albufeira - Club Fiësta. De jongens hadden een borrel verdiend na een aantal dagen intensief trainen en de strijd om de cup.

De mannen hebben prima getraind en zijn optimaal voorbereid op de 2e helft van dit voetbalseizoen. De doelstellingen die vooraf waren gesteld zijn bereikt. Ook betreft de Algarve Cup. Natuurlijk wilden ze niets liever dan de cup met de gouden oren mee naar Heemstede te nemen, maar dat was niet één van de gestelde doelstellingen. ‘Wij deden als derdeklasser niet onder voor de eersteklassers Brielle, Emmen en Legmeervogels', stelde een trotse coach Jasper Ketting vast.

Na een lange avond en nacht zagen we elkaar weer bij het ontbijt om 10:00 uur. We mochten zowaar binnen zitten in plaats van in het tochtige en koude buitenverblijf waar wij de eerste drie dagen werden geplaatst. Na de inwendige mens weer verwend te hebben, kwam Aïsha van Trainingskampen.nl vast afscheid van ons nemen.
Na het ontbijt had iedereen de tijd om even iets voor zichzelf te doen, maar we moesten ons om 13:00 uur op het strand melden voor een potje voetvolleybal. De heren van de Heerenclub deden ook mee en begonnen goed, maar moesten het toch afleggen tegen de jongere garde.

De finale, die ook wat omstanders trok te komen kijken, was tussen Bram, Menno en Dave tegen Neil, Bart en Shady. Het was een spannende partij met lange rally's. Wie als eerste 21 punten haalde, had gewonnen. Het ging over en weer, maar Bram, Menno en Dave namen wat afstand op Neil, Bart en Shady. Op een gegeven moment stond het 13 tegen 8. Toen schakelde het team van Neil een tandje hoger en kwamen ze terug op 16 tegen 16 en namen ze vervolgens de voorsprong en werd het 16 tegen 17 en daarna 16 tegen 18. De rally's werden langer en de spanning nam toe. Het team van Bram kwam terug tot 18 gelijk en ging er vervolgens overheen en won met 21 tegen 18.

Na het voetvolleyen zijn de groepsfoto's van de selectie en de Heerenclub gemaakt. Daarna hebben we ons allen opgefrist en zijn we in de buurt een hapje gaan eten voor we met de bus weer vertrokken richting het vliegveld van Faro. In de bus werd nog luid het clublied van HBC Heemstede gezongen.

Onze reis en het voetbalkamp van HBC zat er helaas weer op. We vlogen om 19.45 uur lokale tijd weer terug naar Nederland. De vlucht verliep soepel, alleen de landing was een beetje spannend in verband met de harde wind in Nederland.

Op Schiphol vroegen de heren van de Heerenclub of wij het leuk vonden en of wij volgend jaar weer mee willen gaan? ‘Ja, zeiden Marcello en ik. Wij hebben erg genoten en als jullie het ook willen en leuk vinden, dan gaan wij volgend jaar weer mee! Maar laten we dit jaar eerst gezond, sportief en succesvol afronden.'